ASOCIATIA SPORTIVA DE OFF ROAD CAP 180.

 

CAP 180

Pasiunea pentru rally raid depășește granițele sufletului. Tenacitatea și ardoarea acestor pasionați au fost reunite în Asociația Sportivă de off road CAP 180. Vă invităm să lecturați gândurile așternute cu sufletul pe pagina de facebook A.S. de off road CAP 180:

„Daca vei cauta o definitie a Rally raidului vei gasi ca este vorba despre un “off road” desfasurat pe distante lungi, pe o perioada de mai multe zile… Da.. asa e…, asa crezi, pana intri prima oara in culisele unui concurs, in “interiorul” unui grup de “raidisti”… Si atunci toata definitia s-a schimbat, si mai adaugi in fraza cuvinte ca “aventura”, “risc”,”sacrificii”, “impatimiti”…. dar mai intai de asta observi ca trebuie sa scrii “prietenie”, “fair play”, sprit de echipa”… Si inca n-ai scris nimic…

Patrunzand in lumea lor, a concurentilor de rally raid, vei vedea ca pana la un moment , de start, cand fiecare isi ocupa locul in echipa, nu prea faci diferenta intre piloti, copiloti , mecanici, restul echipei….Ii vezi pe toti muncind la fel, agitandu-se la fel…. Inca cu mult timp inainte de concurs poti vedea ca mecanicii unei echipe ajuta pe cei ai alteia, ca isi dau sfaturi, ajutor…si sant cu totii prieteni…si sant cu totii o echipa.. “baietii de la raid..”… Este doar prima constatare…. Vedem apoi ca piloteaza masini puternice, menite sa faca fata unor incercari si probe la care o masina “civila”, fie ea si 4×4 nu are cum sa reziste nici cateva minute…

Cu toate astea, marele secret al castigului sta in capacitatea si maiestria de a conserva calitatea si capacitatea masinii pana la final, sa stii cu adevarat cat tine si “cat duce”…. Maiestria de a gasi drumul bun, si de a interpreta corect road bookul – o carticica primita inainte de start, cu informatii despre traseul care trebuie urmat cu maxima exactitate, dar scrisa intr-o “limba “ pe care nimeni nu o intelege…. doar copilotul stie ce e acolo, si cum sa transmita pilotului cat mai eficient directia de urmat… si, Marele Secret e de fapt incapatanarea acestor oameni de a participa si a termina cursa. Iar cursa e de fapt o mare si grea aventura., o expeditie, atat doar ca se desfasoara contra cronometru……

La start stii de unde     pleci, niciodata nu stii unde vei ajunge…. afli doar ca vei parcurge in ziua aceea 300-400 km, sau chiar mai multi…pe teren necunoscut, accidentat, si uneori neprietenos…

Pilotii ar face fata cu succes oricatui tip de competitie auto, copilotii nu ar rata podiumul nici unui concurs de orientare , si ambii sant cei mai buni mecanici… De multe ori si strategia conteaza… E important sa ai o gandire cap-coada, de la bun inceput sa-ti stabilesti cum sa abordezi cursa, unde sa tragi, unde sa o lasi moale, unde sa menajezi, in care zi faci reparatiile importante, cu care “rani” poti continua… totul e foarte complicat, si trebuie sa te pricepi la tot…

Si , repet, nu exista o alta ramura sportiva cu 2 sau cu 4 roti la care prietenia, colegialitatea si spiiritul de echipa sa fie atat de vizibil si important ca aici…Iar invingatori sunt toti care ajung la final, nu numai cel de pe primul loc…. Efortul e atat de mare, incat nu mai conteaza…Ai ajuns ? Ai invins.

E greu de inteles de ce acesti oameni muncesc luni intregi , cu resurse limitate, sa se pregateasca , sa construiasca o masina care sa si functioneze in aceste conditii, si apoi sa participe la un astfel de concurs…Daca masina se opreste in timpul probei, esti undeva, intre dealuri, sau in munti…nu stii unde..Nu ai cui sa ceri ajutor… nu ai ce sa faci… nu stii unde este asfalt, sau cum sa reintri in “civilizatie” sa poti cauta sprijin…. Te apuci, desfaci, si repari, cu putinele scule si piese pe care le cari dupa tine (pentru ca fiecare kg conteaza)…Calculezi apoi timpul pierdut, si pleci mai departe….De cele mai multe ori mai ceri sprijinul celorlalti concurenti, chiar daca cu ei “te bati”… : sa-ti dea o cheie, o roata, un cric, sa te traga afara dintr-o mocirla sau dintr-un sant… E suficient sa faci un semn, si prima masina care trece, opreste… Sigur, poate stii ca te poti descurca si singur, sau nu mai poti fi ajutat , si atunci le faci tu semn sa treaca in viteza, sa nu piarda timpul… Sau e un accident, si sant probleme medicale…Si atunci primul echipaj care trece pe acolo se opreste , da ajutor, solicita sprijin, indiferent care sant consecintele legate de timpii din clasament…. Mai importand e spiritul de colegialitate , de echipa, de fair play…fata de niste concurent cu care de fapt “te lupti”…

Da , totul e greu de inteles…. Dar e asa de frumos, iar starea pe care ti-o dat atmosfera dintr-un asemena concurs, indiferent cat de mare, cat de important, cat de greu , e asa “de bine”, incat nu poti spera decat ca intrecerea sa nu se mai termine, sau sa inceapa imediat o alta… Totul e special: masinile, piesele, cauciucurile, peisajele, locurile prin care treci…. si oamenii…. Oamenii sant speciali…

Sant multi ani de cand concuram, organizam, participam sub diverse forme la acest fenomen – RALLY RAID … Pentru unii dintre noi a devenit un mod de viata… Ne programam concediile in functie de cum iau copii nostri vacanta, si… de calendarul competitional din anul respectiv….

Prietenii pe care ni i-am facut in “lumea” aceasta , a celor de la raid, sant multi si buni…. si nu doar intr-o singura tara, sau pe un singur continent…

Pentru ei, si pentru bucuria si placerea noastra, pentru toate cele pe care vi le-am povestit mai sus,ne-am adunat sub culorile unui nou club, si ne propunem sa il facem puternic… Nu ca sa invinga, nu ca sa bata… Asociatia Sportiva CAP 180 motorsport trebuie sa aiba puterea de a aduna laolalta cati mai multi pasionati, cati mai multi prieteni, cati mai multi sportivi….

Ne propunem sa adunam laolalta nu numai sportivi de rally raid, ci si alti iubitori de motoare, pentru a le arata ca rally raid exista si e asa de frumos… Vom chema alaturi de noi la actiunile noastre sportivi si de la alte ramuri automobilistice, inclusiv pentru a le cere ajutorul, dar si pentru le arata cine suntem si ce stim, poate vor avea nevoie de sprijinul, mijloacele si logistica noastra in organizarea competitiilor lor…

Vom aduna in jurul nostru si cati mai multi impatimiti privitori de pe margine ai sportului cu motor… Placerea pe care o simt cand motoarele noastre se tureaza, puterea cu care stau in soare, frig sau ploaie doar ca sa vada masinile noastre si pe noi pilotandu-le, ne onoreaza…

De aceea ne-am gandit sa ne unim fortele, dorinta si priceperea, sa facem ceva impreuna,” au postat pe pagina de facebook A.S. de off road CAP 180, Iccio Maurizzio – Mihai Leonte.
Felicitări și multă baftă!